Een commerciële man zal nooit zijn eerste verkochte project vergeten. Ik was ongeveer een half jaar in dienst en liep nog steeds “stage” bij mijn vader. Hij had de relaties, hij verkocht de projecten en ik mocht alleen maar luisteren en leren.

In die periode stond ik met een stand van Gehlen op de voorjaarsmarkt in mijn dorp Maasbracht toen een vriend van mij (die er ook stond met zijn bedrijf in traprenovaties) naar me toe kwam. Hij had iemand ontmoet die het Limburgs Museum in Venlo ging renoveren en de persoon was ook op zoek naar een zonweringsbedrijf.
Ik had hier helemaal geen hoge verwachtingen van, maar besloot hem de maandag erop toch maar eens te bellen. Ik dacht bij mezelf: net alsof iemand via een contact op een voorjaarsmarkt zo’n grote klus gaat uitbesteden.
Toch de afspraak gemaakt, een offerte uitgebracht en een aantal maanden later hadden we het hele Limburgs Museum in Venlo voorzien van nieuwe buitenjaloezieën.
Vanaf dat moment ben ik mijn eigen projecten gaan verkopen.
De buitenjaloezie is nog steeds 1 van mijn favoriete product om te verkopen. Je kunt namelijk makkelijk met de lichtinval spelen of de gehele ruimte verduisteren en het is 1 van de meest ‘hufterproof’ zonwering op de markt.
40 Jaar Gehlen Zonwering | Iedere week een andere column, elke maand 3 kortingsacties en enkele mooie win-acties.